Tuesday, May 3, 2011

DARIA "public" DIARIES

Daria Diaries dah tak jadi blog rahsia dah...ramai plak yang dah tau....nama pun blog kan, haruslah ramai yang dah tau...nak2 kau sniri yang pi update story blog kat Nuffnang, haruslah satu dunia tau....huhuhu...tak pe lah, sapa yang dah tau, boleh baca dan kalau tanak baca, takyah datang baca...aku tulis hanya untuk suke2...bukan kerna nama...ceh! mcm lagu Ramli Sarip plak...
kau ke?!
Skang nk luahkan semua dlm blog pun dah tak boleh...nk marah kat orang, nk benci kat orang (eh tak baik benci org), nak kutuk orang, nak mencarut kaw kaw,  nak tuleh secret2, dah tak boleh dah...nak kene jaga sensitivity orang2 sekeliling...aku tau, kadang2 orang yang tak suke aku pun dok skodeng blog aku ni...kan kan? Cocok bijik mate tu kang!!...i do hate certain people, tapi takde la smp nk skodeng kehidupan dia atau nk sibuk2 hal dia...whatever..

Weekend, sibukkan diri dengan mengemas rumah...alihkan perabot2 bilik yang tak berapa nak ada tu...master bedroom aku jadikan tempat utk barang2 arkib dan bilik persalinan, bilik kedua dijadikan bird nest utk aku...not much things dlm bilik kedua sebab mmg aku nk privacy sikit (bukan mmg sejak dlu aku ada privacy ke?huhu)..bukan maksud aku privacy apa, privacy sket, not much things in the bedroom...sangat selesa dengan susun atur bilik baru...just tilam bujang, sebiji meja jepun tak jepun tu, carpet bulu, radio, few english novel yang tah bile nk abes baca, dan tak lupa sejadah dan telekung, senaskah Quran, senaskah yassin buat ingatan...eh bukan sekadar ingatan, Daria, rajin2 la kamu solat yer...malas ni Daria ni....amboii dia...
bila tua nnt, aku tanak jadi canni, sedeh!!
Kemalasan menjadi-jadi nk pergi kerja...entah kenapa...mungkin sebab kawan2 yang rapat dah nk pergi...pergi untuk meneruskan kehidupan yang lebih baik...aku? peluang untuk kehidupan yang lebih baik mungkin akan mengambil sedikit masa lagi...dah semakin hampir, tapi, masih menghitung bulan...tak apa, pasti tiba saat itu...but still, terasa kaki malas untuk teruskan perjalanan menuju ke pejabat setiap hari..takde apa yang menceriakan di sekitarnya...hanya orang2 yang membosankan dok lalu lalang depan cubical aku...terasa mcm nk jerit...hello, boleh tak korang cari alternative lain nak menuju ke seberang sana? keluar dari pintu dan lalu jalan luar ke...atau, magickan diri...ting!! tetiba dah ada kat bahagian sebelah sana ke.....ape2 lah, janji tak lalu depan cubical aku.....ishh...skali dengar satu suara "Kau hengat ni opis bapak kau?!!" haha...

Tak ada apa yang nk dibanggakan setakat ni...masih Daria yang biasa2...yang punya kehidupan yang biasa2 yakni boring....yer, mmg membosankan...takde aktiviti yang merangsangkan minda...hari2 tgk tv, layan internet, tgk tasek dari balkoni...teringat nk jogging....tapiiiiiiiiiii, nk turun umah pun malas....hey penyakit malas, bongok la awak ni!!

Tapi sronok gak kan, pakai baju ngan suar jogging, sport shoes, kengkonon nk gi jogging, tapi jalan2 je kat tepi tasek...berlari-lari anak sambil feeling2 rambut diterbangkan angin petang...tgk la nnt cuaca canne...kalau redup2 cantu, mungkin akan timbul rasa nk bersiar-siar di tepi tasek...kalau tak pun, bersiar di depan tv je lah...
new me, but jangan terpengaruh, kadang2 je saya comey canni, slalunye saya comot...
Rasa cam nk celoteh panjang lagi...tapi, cm tak tau nk kecek ape dah...Izzy la ni, potong stim :P



1 comments:

auwcak said...

nama pun blog, haruslah ada pembacanya kann

 
template by suckmylolly.com : background by Tayler : dingbat font TackODing