Friday, July 8, 2011

PEKIDA - BERSIH..dua2 aku tak paham..

Dah sihat nampaknyer...

Seminggu aku cuti...dok umah mak di kl...mcm2 jadi kat aku nyah...demam, batuk, dan yg latest sakit tengkuk...aku dah mcm robocop dah...nk angguk2 geleng2 tunduk2 dah tak boleh...3 hari gak aku tanggung derita tu...sengsara...smp nk toleh tgk mamat kacak sebelah teksi pun tak mampu...yer aku dah berurut dengan kawan mak aku, then ke klinik dan ke HKL untuk dapatkan rawatan lanjut...akhirnya, ubat kat HKL gak yg berkesan...skang aku dah normal....*sambil angguk2 geleng2....
jenuh nk telan.....

beberapa hari lepas, ada pergaduhan dekat Batang Kali....Batang Kali? kau gile tempat komunis tu.....adik aku sebagai mangsa keadaan....sorang cina mabuk ni dah baling satu gelas kaca kat kepala adik aku smp berdarah...then, sib baik tak diparangnyer adik aku...padahal, adik aku duduk minum je kat situ....and, sib baik ada org selamatkan dia....

sian adik...mujur tak teruk....
kata adik aku, geng Pekida bhg batang kali kat situ yg tolong selamatkan dia...aku mmg tak arif  langsung pasal pekida nye geng ni...oh ya, adik aku bukan geng pekida...harap maklum...cuma dia bernasib baik dibantu geng tu pada masa tu...lepas tu, ada la deal antara puak cina dan puak melayu kat batang kali tu utk selesaikan apa yg patut...menuntut ganti rugi dan sebagainya....susah bila pergaduhan kaum ni....adoilaa, sgt tak 1Malaysia....apa pun, aku ucapkan terima kasih kat mereka2 yang dah tolong selamatkan adik aku dari huru hara tersebut....kalau tak, tak tau la pe jadi kat adik kesayangan aku ni....

hari ni aku dah masuk pejabat seperti biasa....tapi, sehari je lah aku kerja dlm minggu ni...esok ada perhimpunan BERSIH plak....aku cukup tak paham depa ni.....kite yg takleh nk ke mana2...apelah, takyah la nk huru harakan keadaan yg sedia aman ni...aku cintakan keamanan....huru hara tak suke...sangat tak suke, okey!
mascot digi pun kene heret? patutla line digi tak okey lately :P
p/s: jgn pakai baju warna kuning esok...nnt kene tangkap...baju warna merah pun jgn pakai nnt diorang ingat kau umno, kene pukul plak....politik, politik...bile nk abes??!!!




2 comments:

auwcak said...

takut kan bile da jadi macam ni..nasib adik u tak de ape-ape kan...hehatii okay skang ni macam2 hal jadi

Mama Mikhayl said...

haah....risau kite dibuatnyer...sib baik takde pape sgt....rasa mcm nk simpan adik2 bawah ketiak kite je....agaknye cantu la mak kite rasa bile adik2 kite dok merayap mlm2 kan...risau keselamatan diorang....

 
template by suckmylolly.com : background by Tayler : dingbat font TackODing